About Makcik

My photo
Sungai Petani, Kedah, Malaysia
Tak kenal orang cakap saya sombong. Bila kenal orang cakap saya nie hardcore, kasar, easy going. Haha. Tak kenal maka tak cinta tau.. Love korang ! :)

Tuesday 28 August 2012

Siapa Mahukan RM4500 Dalam Akaun?!

 Salam semua.

Sedar tak sedar, Ramadhan dah meninggalkan kita kan. Sekarang syawal dah datang.

Macam mana dengan kemeriahan menyambut hari raya yang pertama?? Persiapan raya banyak tak? Banyak tak pergi rumah terbuka? Mesti banyak makan kan kan kan..hihi Baju raya dah berapa helai tahun nie????

Untuk suami? anak-anak? ibu ayah? adik? kakak? diri sendiri?
Hope semuanya dah puas hati dengan persiapan tersebut. :)

Kalau begitu, jom kita cuba jelingjeling kejap bajet yang kita kena tanggung compare dengan pendapatan kita? Berbaloi ke tak yee?

Bagi yang pendapatan gemoksss boleh laa menyambut Ramadhan dan Syawal dengan hati yang tenang tanpa pikirkan hal ehwal kewangan. Tapi, macam mana plak dengan individu yang mempunyai pendapatan atas pagar jer.

Mungkin kita pernah terdengar al-kisah ada orang sanggup buat personal loan bagi menampung perbelanjaan time puasa dan raya nie. Rasa-rasa kaedah nie boleh menyenangkan kita lagi atau membebankan kita lagi? #tepuk dada tanya lah kata hati anda#

Mari layan selingan keratan akhbar yang selalu terbit bila musim perayaan.




Kebanyakkan ramai yang akan lari bajet selepas Raya kan.. ??

Pada musim perayaan mesti berbelanja lebih daripada biasa kan? Bagi yang bekerja dalam sektor kerajaan, next gaji adalah 25 September. Yang swasta pun mengalami keadaan yang lebih kurang sama kan..................( sy 31 Sept ) huhu. Maknanya 6 minggu lagi baru dapat gaji berikutnya. Huiissh sebulan lebih kotttttttt.. -trauma kegawatan-

So, mesti ada yang tergaru-garu, terfikir-fikir, macamana nak cover budget sampai next gaji kan. Terfikir nak swipe segala kad kredit yg uols ada?? Sanggup ke nak tanggung risiko itu???

Ada jugak yang dah mula selak buku simpanan ASB dan Tabung Haji..


Berangan nak kuarkan sedikit simpanan tu kan.. **sikit ke?

Jangan risau, fatin ada jalan penyelesaian untuk itu. Fatin dan business partner yang lain memang nak sangat membantu uols. So, nak ke bonus RM4000-RM4500 pada 10 September kelak?

Jom kita jumpa & fatin sharekan pada anda..


Jom sama2 kita capai FINANCIAL & TIME FREEDOM...

MOBILE : 019-448 1391
EMAIL : fatinzaini23@gmail.com


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Sokongan Anda ! Semoga ALLAH Berkati Kalian Semua. Amin~